//super awesome !
The Iron Lady




Motivate!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Zuraini Izzati
Others:   


Kem Kepimpinan Pengawas Fasa Kedua.

Assalamualaikum.

Hai bakal jenazah sekalian. Malas nak bermukadimah. Straight to the point la. Kem Kepimpinan Pengawas utk fasa yang kedua. Actually mula mula, plan dia nak buat sekali dengan PRS dan pengawas asrama, tapi tetiba pulak yang pi tu, pengawas jaa. Tahun ni pon kem jadi kelam kabut. First plan nak buat seminggu selepas second semester tu lepastu tangguh tangguh sampai la dapat the solid date, iaitu 26-28Jun. And yes, sepatutnya 26Jun dah bertolak dan sepatutnya dah berada dekat Kem D'Tepus tapi nak buat macamana, ada beberapa hal yang tak dapat dielakkan :)


7 pagi tu sampai lah sekolah dengan bawak 4 bijik beg. Jalan terkedek kedek. Weh sumpah berat kot. Orang belakang tak rasa belas kasihan langsung kot la nak tolong aku. Sobs sobs -______- Disebabkan aku bawak beg yang banyak tu lah yang menyebabkan tangan aku lenguh sampailah ke detik ini. Macam biasa, belajaq dulu. Takboleh pi bagi. Maklumlah, MMI~~ Sampai di Kem D'Tepus, ada Welcome Lunch. Makanan dia sedap~ Lepastu tunaikan kewajipan seperti biasa then macam biasa, slot "Ice Breaking" Tetapi memandangkan km dah kenai, so ada taklimat sikit sikit then main music chair. Aku nak sampai top 20 dah kot, tetiba kalah then kena denda. Tau dak denda buat apa? GWIYOMI! Mencemar duli... Hahaha :p

Kemudian main main sampai petang then ada aktiviti halangan. Waktu part nak benda hat panjat tu, aku duduk ataih tu lama gila. Abg Faiz tu dok main main. Jahat gila T.T Then memancing. This. Memancing ni aku tak suka. Dah laaa first time aku sendiri yang pasang umpan, pegang joran tu. Tunggu punya tunggu, ikan pon takdapat. Ikan sekarang cerdik cerdik dah. Tak macam ikan zaman dulu dulu.


Malam tu pukui 9 ada ceramah dari kaunselor SMK Bukit Payung. Hahahaha. Jenuh gelak dengan Aina. Teringat dekat "Sayang seribu sayang." Buaya tu buaya~~ Lepastu ada ujian, something like IQ test. Nak tentukan kita macam mana. Jawab punya jawab, aku dapat jaminan. Ciri ciri jaminan tu, orang yg sgt berkira dan sangat cerewet. Errrrrr. Sedih. Haha tapi yang elok pasai jaminan ni, bila dia nak buat apa apa keputusan, dia akan tengok semua pihak. Nampak tu? Hikhikss. Tapi kalau ikutkan, aku mmg berkira pon. Aku kedekut sikit kalau beli apa apa guna duit aku. Tapi utk org yg takrapat dengan aku. Kalau rapat, atau aku mcm syg hehe aku okay ja. Dan cerewet tu tah laaa. 

"Memimpin seseorang bukanlah perkara yang mudah."

Malam tu ada BBQ. Pukui 10.30 makan nasi. Haha, tak mustahil boleh gemok kalau tetiap hari macam tu. Oh, tidoq dekat dorm :) Hihi seronok sebab takpayah susah susah pasang khemah. Lepastu tidoq sempit sempit dalam khemah kan. Selesa la jgk. Alhamdulillah :) Waktu main anak ayam dengan musang, yg jadi tumpuan semua orang, Kak Ily. Ya Rabbi, dia ganaih to the max!! Habeh semua orang dia cakaq. Kahkahkah.


Masterchef. Menu yang group aku dapat. Nasi, jus buah, desert, satu menu tambahan, sambal tumis ikan bilis, sayur kacang bendi. Hahaha menu tambahan tu buat tomyam. Hahahahaha. Tomyam tu menjadi lah jugak tapi tak berapa macam tomyam. Tapi ada lah rasa tomyam tu. Keling. Kumpulan mana menang, taktau lagi. Tapi yang aku tau, kumpulan aku utk menang tu mustahil. Kehkehkeh :p Banyak gila comment yang juri juri tu bagiiii~~

Dan lepastu kami pn dah bertolak balik. Walaupun masa singkat, aktiviti pon ada yang kena batalkan, tapi alhamdulillah sebab banyak benda yang dapat dari kem tu. Ceramah kaunselor, Ustaz Yusof, dapat rapatkan kami semua. Semoga organisasi pengawas Bahiyah terus kukuh :)