//super awesome !
The Iron Lady




Motivate!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Zuraini Izzati
Others:   


I dont know what should I do?

Assalamualaikum :)
Post kali ni agak panjang. Btw, lama tk tulis blog. Ada idea, tp bila mai, tkda teruih. Hahaha. Skrg ni makin busy. Hw fr sure, makin bergunung. Nk tggi mcm gunung kinabalu dah pn. Trust me? Hihihi. On fb skrg pn, mcm on frendster. Bosan, tktau nk buat apa. Nk deactive. Tapi belum tiba masa dea lagi. Satu hari nanti, maybe :O Tgk keadaan laa mcmana. Kalau byk benda yg nk usha kt wall seketoi-seketoi, lambat lagi laa nk deactive. Dahlaa skg ni setai onl sedekad sekali, haha so byk benda kena tgk. Jenuh aku scroll sampai ke bawah.
Okay, dh byk dah pendahuluan, masuk isi pulak. Sebenaqnya, post ni agk sayu dan sadis. But before that, aku tk mintak belas kasihan, simpati. Just terima kasih sb baca. Panjang lagi ni. 10 page lagi. Hahaha. Hm semenjak dua menjak ni, aku rimaih dgn hidup aku. Aaaaa sebab byk prob. Tok aku kata, time umuq mcmni lah, dugaan byk sgt. Dkt alam prsekolahan, alam pkerjaan and etc. Salah satunya, aku dgn dea mcm tkpnh kenai kalau jumpa. Aku mengaku, semua ni salah aku. Aku terlalu ikut kn perasaan sampai buleh timbui perselisihan faham. Act tk gaduh. Tapi, entah laa. Nak kata pn tktauu.
Aku jealous ada sebab. Hm okay, maybe terlalu over. Tk tentu hala nk cemburu buta kn? Mmg semua salah aku. Dalam hal ni, aku tk salahkn sapa sapa. Aku bukan take serious benda ni. Maybe org yg tau bnda ni kata “ Alah, benda mcmni pn nk pkq. Pkq pmr” Nk kata aku pkq sgt, dakpn. Act benda ni bersangkut paut dgn diri aku, nama aku, and mcm mcm lah. Sebab tu aku nk selesai kn benda ni. Bohong kalau aku kata, aku tk terasa apa pn dgn semua bnda ni. Bohong jgk kalau aku kata, bnda ni tk memberi effect satu habuk pn dkt aku.
Sejujurnya, aku tksuka menangis depan org. Aku rasa diri aku ni lemah sgt. Tapi nk buat mcmana, bila dh dpt satu information tu, yg sememangnya sakit sgt hati aku. Aku tkboleh tahan. And kepada informer-informer sekalian, buat masa skrg, aku tkprlukan maklumat apa pn dari hampa semua. Stop bgtau aku bnda bnda pasai ni. Aku rimaih, lemaih, cemuih, sakit hati dgq semua ni. Biaq aku tau sendiri dan aku nampak dgn mata kepala aku sndri. Once again, aku tksalahkn sapa sapa. Aku yg mulakan bnda ni, aku yg bertanggungjawab akhiri semua ni.
Utk elakkan dr bnda ni panjang, elak dr aku buat tindakan di luar jangkaan. Better aku ‘hilang’ dulu buat sementara waktu. Mmg bnda ni aku tkblh terima dan tkblh buat. Tapi, dr bnda ni bejela jela. This is the best way, I guess? Maybe org nmpk aku dkt luar, senyum, gelak huha sana sini, tp dlm hati aku, sapa tau? Aku tk kesah org nk kata apa kat aku. Yg penting, Allah tau apa niat aku. Allah tau apa yg aku pkq. Allah tau apa yg aku rasa. Aku tk brmksud nk putuskan hubungan antara dia dgn dia. Tk pnh pn aku pkq mcmtu. Kadang-kadang pkq balik, dugaan mcmni pn nk merungut, sedangkan byk lagi org dpt dugaan lebih besaq dari aku. Kadang-kadang rasa bodoh, menangis sb ni. Aku rasa mcm tkblh nk selesaikn masalah ni. Aku tkblh nk hadapi bnda ni sorang-sorang.
Nanti bila keadaan mcm okay, aku pandai-pandai lah cari jalan mcmana nk start balik. Aku tkmau sebab bnda yg remeh-temeh ni, aku hilang tumpuan dkt kelas. Kadang-kadang, org tk suka apa yg kita buat utk happykan dia. Maybe aku bukan yg terbaik di mata dia. Tp aku try utk jd yg terbaik antara semua yg dea pnh ada. Tapi, kalau makin aku cuba, makin tmbh masalah, aku dh fed up. Mungkin cara aku kot silap? Hm, harap sgt bnda ni blh selesai secepat yg mungkin. Amin :’D