//super awesome !
The Iron Lady




Motivate!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Zuraini Izzati
Others:   


I swear :D

wehh korang prasan tk, yg lately nih aku sllu tidog lewat kn? err act tkbguih laa babe utk ksihatan. err rmy org mrh aku. kesian aku ;( tkpaaa, aku jnji. mlm nih mlm last aku tidog lewat utk holiday yg kli nih laaa. yg laen, aku tkbrni nk jnji. huu. haritu aku gayut smpy pkui 5 kot, bgn dhlaaa awai. err ngntok lah jgk. bdn nih rasa letih jaaa. okay, let see something.



"JANGAN SELALU TIDUR LAMBAT!". Nak tahu KENAPA?
Tidur yang nyenyak dan sempurna sangat penting. Jika kita tidak tidur dengan baik, racun dalam tubuh kita akan terkumpul dan ini akan mempengaruhi tahap kesihatan serta emosi kita.





    Punca utama kerosakan hati adalah:



  1. Tidur terlalu lewat dan bangun lambat adalah penyebab utama
  2. Tidak buang air kecil di pagi hari.
  3. Terlalu banyak makan.
  4. Tidak mengambil sarapan.
  5. Mengambil terlalu banyak ubat-ubatan.
  6. Mengambil terlalu banyak bahan pengawet, aditif, pewarna makanan, dan perasa tiruan.
  7. Mengambil terlalu banyak makanan berminyak. Jangan mengambil terlalu banyak makanan berminyak walaupun makanan yang menggunakan minyak goreng terbaik seperti minyak zaitun. Elakkan mengambil makanan berminyak ketika anda dalam keadaan letih, kecuali ketika badan sedang dalam keadaan betul-betul fit.
  8. Mengambil terlalu banyak makanan juga boleh memberikan beban berlebihan kepada hati. Sayuran seeloknya harus dimakan mentah atau dimasak 3-5 bahagian sahaja. Sayuran yang dimasak harus dimakan dalam satu sajian dan tidak disimpan.
so, mp tkpyh laaa dok amalkn tidog lmbt nih. bahaya taukk? okay laaa.